Een tevreden Billit-klant aan het woord: Ilse Dendooven van Dendooven Consulting

3 min leestijd

De voorbije maanden hing de coronacrisis als een donkere wolk boven heel wat bedrijven en boekhoudkantoren. Toch zorgde het voorbije anderhalf jaar ook voor nieuwe kansen op het vlak van digitalisatie en werkorganisatie.

Ieder kantoor is anders. Net daarom kunnen we elkaar inspireren. Hoe gebruiken collega-boekhouders ons facturatieplatform om hun core business en klantenadvies naar een hoger niveau te tillen? We gingen op bezoek bij Ilse Dendooven, zaakvoerster van Dendooven Consulting in Tielt.

Even voorstellen

Ilse startte Dendooven Consulting twee jaar geleden op. “Bij de start was het mijn ambitie om een modern boekhoudkantoor op te starten, waar digitalisering in het DNA van mijn zaak verweven zou zitten. Niet als doel op zich, maar wel als middel voor mijn drie medewerkers en mezelf om voluit te kunnen focussen op onze kerntaken: punctueel advies op maat van onze klanten en met een persoonlijke touch. De tijds- en efficiëntiewinst die een digitale aanpak ons oplevert, kunnen we ook besteden aan het nauwgezet opvolgen van de fiscale en boekhoudregelgeving.”

“Naast zaakvoerster ben ik ook gastprofessor aan de vakgroep Accountancy en Fiscaliteit bij de Universiteit Gent. Dankzij het presenteren van infosessies over accountancy- en fiscale topics voor diverse beroepsgroepen en organisaties hou ik mijn inhoudelijke kennis verder op peil.”

Dromen van papierloos kantoor

Het gros van de klanten van Dendooven Consulting zijn kmo’s die de lat hoog leggen op het vlak van snel en op maat aangeboden bedrijfsadvies. Volgens Ilse speelt digitalisering hierbij een essentiële rol: “Ik ben een grote fan van de facturatiesoftware van Billit. Ik droom er immers van om – zowel bij onszelf als onze klanten – een papierloos kantoor te realiseren, waarbij we in real time een constante opvolging en synchronisatie van cijfers kunnen voorzien. Elke klant van ons kantoor krijgt daarom toegang tot Billit. De tijd van schoendozen vol te verwerken documenten of uitpuilende archiefkasten met ringmappen is voor ons voltooid verleden tijd!”

Werken met Billit rendeert

Op amper twee tijd hebben Ilse en haar medewerkers al heel wat troeven van het Billit-platform ontdekt. Ze licht toe: “Dankzij Billit werken we niet harder, maar slimmer. Een van de grote voordelen van de software is een evenwichtigere spreiding van ons werk. De maanden februari, april, juli en oktober zijn niet langer momenten waarop de stressmeter in ons kantoor op rood springt. Het wegvallen van die piekperiodes maakt ons werk er een pak aangenamer op. Bovendien moeten we ook geen repetitief werk meer doen, zoals het overtypen van facturen. Het risico op menselijke fouten valt hierdoor trouwens ook weg.”

Ook voor klanten ziet Ilse belangrijke pluspunten. “Klanten die Billit gebruiken, kunnen hun cash flow veel beter beheren. Door de koppeling met de bank controleert Billit immers zelf de betalingsstatus van inkomende en uitgaande facturen. De software stuurt automatisch herinneringen bij openstaande facturen en verwittigt klanten wanneer een factuur dreigt te verlopen. Zo maakt tijdrovend administratief werk plaats voor het eenvoudigweg afvinken van taken.”

Enthousiaste ambassadrice

Ilse is zo enthousiast over Billit dat ze elke klant van haar kantoor het volledige programma aanbiedt. “Ik geef iedere klant de kans om zelf de functionaliteiten en features van Billit te ontdekken. Sommigen gebruiken het platform louter om documenten aan te leveren, terwijl andere klanten ook rapporteringslijsten trekken of hun eigen klanten opvolgen. Ik merk dat grotere kmo’s Billit vaak gebruiken als administratieprogramma. Als ik onduidelijke zaken in de boekhouding vaststel, dan moet ik mijn klant niet langer mailen met lastige en tijdrovende vragen, zoals bijvoorbeeld het opzoeken van een oude onbetaalde factuur. Omdat Billit die taken overneemt, levert dit een win-winsituatie op voor mijn klanten en mijn kantoor.”

Laagdrempelig en gebruiksvriendelijk

Over de vraag welke unieke voordelen Billit biedt, hoeft Ilse niet lang na te denken. “Het facturatieplatform van Billit is enorm gebruiksvriendelijk. Het gebruik ervan wijst zichzelf uit, en je vindt makkelijk je weg in de functionaliteiten. Dit maakt het programma heel laagdrempelig, voor zowel startende ondernemers – die de software slechts sporadisch gebruiken – als ervaren gebruikers. Het is knap om te zien hoe de software als het ware ‘meegroeit’ met de gebruiker.”

Uitstekende ondersteuning

Naast de vele inhoudelijke pluspunten is Ilse ook zeer lovend over de ondersteuning vanuit het Billit-team. “Toen we met Billit startten, konden we via interactieve workshops het gebruik van de software goed inoefenen. Via een uitgebreide handleiding en help-pagina gingen we vervolgens aan de slag. De helpdesk staat steeds voor ons klaar bij technische vragen, en het contact met hen verloopt altijd uitstekend. Onze klanten mogen zelfs rechtstreeks met hen contact opnemen, waarna ze steeds binnen een paar uur een antwoord op hun vragen krijgen. Die professionele werkwijze geeft ons extra gemoedsrust en comfort!”

Nieuw bij Billit?
Download dan onze handleiding!

Met ons krachtig, maar betaalbaar cloud-based facturatieplatform willen we een betaalbaar alternatief bieden voor dure en op maat gemaakte software waarmee grote bedrijven hun administratie digitaliseren.

Download