Hoe kunnen we je helpen?

Help-artikelen

Op deze sectie van de Billit-website vind je handleidingen en informatie over alle functies in Billit. Je kan help-artikelen vinden via de zoekfunctie of via de menu-structuur links.
search

Tabblad 'Bank'

Binnen het bank-tabblad dient u uw bankrekening toe te voegen. Na het toevoegen van de bankrekening krijgt u de mogelijkheid om de digitale of de CODA-koppeling te activeren. De bankafschriften zullen pas geïmporteerd na het activeren van 1 van de koppeling.

  • Koppel je bankrekening(en) via Billbank (CODA - gratis)
    Down

    In dit helpartikel beschrijven we stap voor stap hoe je de CODA-koppeling in Billit activeert 

    • Stap 1: Start de ondertekening van het CODA-document

    Navigeer in Billit naar Mijn bedrijf > Bank.
    Klik in de kolom ‘CODA’ op 'Onderteken document'.

    • Stap 2: Controleer je gegevens

    Tijdens het activeren van de CODA-koppeling in Billit is het belangrijk om zorgvuldig de volgende gegevens te controleren en te bevestigen:

    Bedrijfseigenaar: Controleer of de naam van de bedrijfseigenaar correct en volledig is ingevuld. De naam en achternaam van de bestuurder moeten exact overeenkomen met de gegevens bij de bank.

    E-mailadres gebruiker: Zorg ervoor dat het e-mailadres van de gebruiker die het mandaat ondertekent juist is en dat dit e-mailadres geverifieerd is.

    Let op!
    Bij weigering van het mandaat neemt de bank rechtstreeks contact op met de bedrijfseigenaar via het opgegeven en geverifieerde e-mailadres. Houd dus goed in de gaten of deze gegevens kloppen voordat je verdergaat met het proces

    Zijn alle gegevens correct? Klik dan op 'Bevestigen & volgende'.

    • Stap 3: Onderteken het mandaat via Connective

    Je wordt automatisch doorgestuurd naar Connective.
    Volg de instructies om het mandaat digitaal te ondertekenen.

    • Stap 4: Verifieer je bankrekening

    Na het ondertekenen word je automatisch teruggeleid naar Billit. In het pop-upvenster ‘Vervolledig de CODA-koppeling’ heb je twee opties om je bankrekening te verifiëren: je kunt de QR-code scannen om een overschrijving van €0,01 te doen, of je kunt via de knop ‘Genereer betaalbestand’ een betaalbestand downloaden dat je bij je bank kunt uploaden voor de €0,01-overschrijving.

    • Stap 5: Wacht op bevestiging van de CODA-verbinding

    Er zijn geen verdere acties van uw kant vereist. De activatie van uw CODA-verbinding kan 10 tot 30 dagen duren. Zodra de eerste CODA-bestanden zijn ontvangen, ontvangt u hiervan automatisch een melding in het platform én per e-mail. Zo blijft u altijd op de hoogte van de status van uw aanvraag.

    • Veelgestelde vragen over de Billbank CODA-koppeling

     

    Q: Wat als mijn mandaat wordt geweigerd door de bank?

    A: Als je mandaat door de bank wordt geweigerd, kun je het proces eenvoudig opnieuw starten. Ga hiervoor naar ‘Mijn bedrijf’ en vervolgens naar ‘Bank’. Klik bij stap 1 op ‘Herstart proces’ en controleer of pas indien nodig de mandaatgegevens aan. Daarna wordt er automatisch een nieuw mandaat gegenereerd dat je digitaal kunt ondertekenen. Zodra je dit hebt gedaan, sturen wij het mandaat opnieuw naar je bank. Je hoeft verder niets te doen; de bank handelt de activatie af zodra zij het nieuwe mandaat hebben ontvangen.

    Q: Ik wil een spaarrekening koppelen met Billit, maar kan deze niet verifiëren, omdat ik daar geen overschrijvingen mee kan doen.
    A:  Voor het koppelen van je spaarrekening dien je eerst de CODA-koppeling te activeren voor uw zichtrekening. Door de verificatie van de zichtrekening is de verificatie van de spaarrekening niet meer nodig. De spaarrekening wordt gekoppeld via het ondertekenen van het CODA-mandaat. 

    Q: Ik heb een rekening geverifieerd, maar de verbinding is nog niet actief. Wat nu?
    A: Zodra jouw bank(en) digitale bankafschriften deelt met Billit via de geverifieerde verbinding, worden deze details zichtbaar in het menu 'Bank' en staat de verbinding actief. Het vinkje in de bedrijfsinstellingen wordt dus pas groen wanneer een eerste CODA-bestand werd ontvangen. Afhankelijk van de verwerkingstijd van je aanvraag bij je bank kan het even duren voor dit het geval is. Als dit langer dan 7 dagen duurt, kan je best even contact opnemen met je bank.