Klantverhaal

Een tevreden Billit-klant aan het woord: Dirk De Groof van ddgeservice

Ik spaar vele uren werk uit, die ik nu nuttiger kan besteden
3 min leestijd
Dirk De Groof Ddgeservice Logo

Dirk De Groof runt vanuit Aarschot (Rillaar) debiteurenbeheerderskantoor ddgeservice. Hoewel hij ook incassodiensten en advies aanbiedt, verzorgt hij voor heel wat klanten de facturatie van a tot z. Een gangbare praktijk in Nederland, maar in België nog niet echt ingeburgerd. Via zijn klanten kent Dirk de markt van de facturatiesoftware dan ook zeer goed, maar voor zijn eigen administratie kiest hij resoluut voor Billit. “Per week win ik er makkelijk twee uur tijd mee.”

Makkelijk en snel

Ddgeservice is een bedrijf in volle expansie. Dirk en zijn partner zijn de enige vaste medewerkers, maar ze sturen een steeds groeiend team van freelancers aan en hebben klanten in heel Europa. Het is Dirks doel om zijn omzet jaarlijks te zien groeien en mede dankzij digitalisering is hij goed op weg om daarin te slagen.

“Toen ik destijds met dit kantoor startte, deed ik alles nog in Excel en zette ik mijn facturen vervolgens om naar pdf om te versturen. Maar toen ik over e-facturatie via Peppol hoorde, ben ik overgeschakeld op Billit. Factureren gaat nu echt heel makkelijk en snel. Zo hoef ik bijvoorbeeld klantengegevens niet meer manueel in te tikken – die verschijnen automatisch. Ik vul enkel nog mijn prestaties in, mijn prijs, en voilà: mijn factuur is al klaar om digitaal te verzenden via Peppol.”

Workflow automatiseren

Ook over betalingsherinneringen hoeft Dirk zich geen zorgen te maken. Doordat zijn account gekoppeld is met zijn bankrekening, verstuurt Billit automatisch herinneringsmails voor onbetaalde facturen. “Voor mij is dat echt een innovatie”, zegt Dirk. “Ik heb al meer dan dertig jaar ervaring in deze sector en beschik over de nodige juridische kennis, maar het is pas door mijn workflow verregaand te automatiseren, dat ik nu zo efficiënt kan werken. Vroeger moest ik alle openstaande facturen opvolgen via Excel en zelf rappels sturen, nu moet ik daar niet meer naar omkijken.”

“Ook handig: ik kan Billit koppelen met mijn incasso-software. Vervallen en betaalde facturen worden automatisch gesynchroniseerd, waardoor ik heel veel tijd bespaar – tijd die ik dan nuttig kan besteden aan bijvoorbeeld klantenadvies of prospectie.”

Geen werk aan btw-aangifte

Dirk heeft zich zijn keuze voor Billit nog geen moment beklaagd: “Ik heb me destijds verdiept in facturatiesoftware en voor mij sprong Billit er echt uit, omwille van zijn eenvoud en zijn gebruiksgemak. Na een online infosessie heb ik een testaccount aangemaakt en ik was meteen vertrokken, ook al ben ik helemaal geen techneut.”

Ook Dirks boekhouder was overtuigd: “Die heeft nu via Billit digitaal toegang tot mijn dossier. Bovendien kon hij makkelijk de koppeling maken met zijn eigen boekhoudsoftware, Octopus. Voor mij is dat superhandig: vroeger moest ik tijdens de btw-periode facturen en bonnetjes bij elkaar zoeken en inscannen, maar vandaag heb ik letterlijk geen werk meer aan mijn btw-aangifte. Voor ondernemers die op zoek zijn naar software voor e-facturatie, kan ik dan ook alleen maar Billit aanraden.”

ID-kit

Dirk De Groof
Zaakvoerder
ddgeservice
ddgeservice.be

Meer klantverhalen

Jeroen Martens - Qaltera

Qaltera

“Dankzij Billit kunnen we met z’n tweeën 40% meer dossiers behandelen”

Lees meer
Usecase CWT2

CWT

Een naadloze facturatiestroom voor het reisplatform van CWT

Lees meer
Mike Collier Fiskcouncil

Fiskcouncil+

“Billit levert grote tijdswinst op voor accountants én voor ondernemers”

Lees meer

Zelf de voordelen van Billit ontdekken?